torstai 3. heinäkuuta 2014

Ompelujuttuja pitkästä aikaa!

Hyvää torstain aamupäivää!

Pohjoisessakin täyttyi eilen taivas pilvistä ja alkoi kunnon sade sekä kova tuuli. 

Mie innostuin eilen illalla sortteeraamaan kankaita ja niinpä keksin että mie ompelen itselleni mekon. Mulla ei ollut mitään kaavaa joten otin vähän suuntaa jostakin yksinkertaisesta hellemekosta joka mulla oli ennestään. Mallin piti olla yksinkertainen jonka mie vain voin sujauttaa pään läpi, ilman mitään nappeja, vetskareita tai nauhoja.

Miehän tykkään punaisesta joten päätin tehdä mekon kirpparilta löytyneistä materiaaleista, vanhasta retroverhosta ja koristella sen toisella kankaalla joka tuli vanhasta ja kovin kuluneesta retrosiivoustakista. Siitä käytin siis ehjät kohdat. 

No, jottei hommat sujuis liian helposti niin eihän se minun verhokangas riittänyt leveydeltä tuohon mekkoon joka on vähän tuommonen A-mallinen. Minun piti tehdä siihen kiilat sivuihin tuosta toisesta kankaasta.

Mekko tuli valmiiksi ja se menee peräti mulle päälle :) Se päällä mie ajattelin vipottaa mökillä ja minun täytyy sanoa että mekko näyttää paljon paremmalta päällä kuin tuossa henkarissa roikkuvana.

-Tiina







Tämän tyynynpäällisen mie olen ommellut jo aiemmin samasta retrosiivoustakista.

2 kommenttia:

Kommentti on aina kiva!